sila masok....takpayah ketuk pintu...

~~memori suka & duka ku~~

Friday, January 15, 2010

Andaiku Pergi Dulu


ANDAIKU PERGI DULU


aku tak meminta
aku tak mengharap
andai itu takdirku

aku redo dengan ketentuan-Nya

disini kita bertemu
disini jualah kita berpisah
memori kini tinggal sejarah
hanya masa mendewasakan kita

berbekalkan ilmu yang tidak pernah cukup
aku hanya mampu berdoa
agar dipermudahkan segalanya
tabahlah menghadapinya

bersyukurlah selagi masih ada
hargailah sebelum aku meninggalkan semua
jangan diratapi pemergianku ini
aku hanya mampu berdoa

buat bonda dan ayahanda
maafkan aku
aku sangat menyayangi kamu
jangan ratapi pemergianku

buat kanda dan kekanda
jagalah bonda dan ayahanda
beribu maaf dipohon
andai aku bersalah padamu

buat yang tersayang
maafkan diriku yang selalu perlukan perhatianmu
jagalah dirimu selalu
carilah penggantiku
bila kamu telah melupakanku


* nukilan ini tak boleh ditiru..sapa tiru dia tak amanah
**
hak milik persendirian
** *hak cipta terpelihara teacherhadilah

No comments:

Post a Comment