sila masok....takpayah ketuk pintu...

~~memori suka & duka ku~~

Saturday, January 30, 2010

kena sebijik penumbuk mak!!

dialog antara mak dan dila
tak pasai-pasai mak bg sebijik kata-kata dan kena kat batang hidung sendiri
dila ni kalo kat umah 24jam cakap okeh!
sampai kakak dila ckp [boleh tlg berhenti ckp tak??? meluat dok dengar]
gilos tol dia tu

kisah dia mcm ni
mak dila kan pkhem
bila result upsr kuar, sibuk la parent isi2 borang sek men ar
cuti2 pon kena g skul
huh!!

ALKISAH NYA MCM NI

makcik xx : assalamualaikum cgu...cgu...cgu...

dila : waalaikummusalam...mak takda kat umah...mak p baca Yasin kat umah sapa tah...

makcik xx : ya ka.....makcik mai nak suruh cgu cop/sahkan sijil utk borang sekolah menengah anak ni.....esok tarikh last nak anta....makcik lupa nak cop...

dila :oooo ya ka...

makcik : td makcik p sekolah dh nk jumpa cgu.....tp cgu dah balik dah....taksempat nak cop. mak balik pukul brapa ye?

dila :
taktau la makcik...dlm pukul 5 lebih kot

[sapa suruh takmai awai2....larat ka mak nak tunggu kat pejabat tu ja...every week mak p skul tau wlpun cuti!]


makcik : takpa la...nnt sat lagi makcik mai len..

...............................................................................................................

MAK BALIK

dila : mak, td ada parent mai...dia nak cop borang apa tah.

mak : sapa?

dila : entah. taktanya pon

mak : dok kat mana?? anak dia nama apa??

dila : taktau la pulak.... tak tanya pon

mak : teruk betui.....takda budi bahasa langsung...dok dlm umah ckp pot pet pot pet....org mai umah ja xreti cakap.... len kali tanya la makcik nama apa......anak makcik nama apa.....makcik dok mana....nak suruh cop apa...... tu pon tak reti nak tanya....takda budi bahasa langsung...cm na nak jd cgu tah


[ambik ang...padan muka kena bebel taktentu pasai....huh,,,,kena sebijik kat batang hidung aku!!]

dila : ye la...nnt org cakap la...

[terus lari p tgk tv...hahaha]

MORAL OF THE STORY

ringan-ringan kan lah mulut tu bercakap dengan orang tua yang datang kat umah
praktis ckp okeh....cmne la nak ckp gan mak mentua ni....hihihi
neves neves neves

2 comments:

  1. gatai..mak mentua jugak yg dipikir nye..

    ReplyDelete
  2. hahaha.....kena tarik hati mak mentua la....huhuuhu..

    ReplyDelete